Няма компания, която по време на криза да остане незасегната. По един или друг начин всички понасяме последствията от създалата се ситуация – някои с положителен, други с отрицателен знак. Нека разгледаме и двата сценария.
Да предположим, че сте компания в технологичния сектор, онлайн комуникации, дигитални услуги… За вас настоящата икономическа криза, предизвикана от COVID-19 е по-скоро възможност, отколкото заплаха. В тази ситуация, важно ли е да продължавате да градите имиджа си на добър работодател?
Да, нивото на безработица скочи драстично и се очаква да има “свободен човешки ресурс”, но от друга страна, нали винаги търсим най-добрите хора за нашите екипи, най-способните, най-мотивираните таланти? Най-вече по време на криза.
Затова, най-важното за вас е да не спирате да доказвате ценностите на вашия работодателски бранд и вашето EVP, за да привличате и задържате най-добрите.
Основните инструменти за това са:
Автентични послания
Попитайте служителите си защо работят при вас. Защо биха препоръчали компанията на приятелите си. Защо биха говорили хубави неща за вас като работодател. Техните отговори са вашите автентични послания. Включете тези послания в обявите си за работа, кариерната страница, показвайте ги във вътрешните си канали за комуникация.
Доказване ценностите на работодателския бранд
Действията и поведението на компаниите към служителите стъпват на ценностите на бранда, в повечето случаи. Например, когато отношението към хората по принцип е добро, то е такова и по време на стагнация, пандемия, извънредна ситуация. Комуникирайте работодателския си бранд чрез консистентното доказване на вашите ценности, дори и по време на криза.
Посланици на бранда
Вашите служители, са най-силния ви коз. Те са вашите Посланици на бранда – гласът им е 7 пъти по-силен от корпоративния ви глас.
Ангажирайте вашите служители – това става на ниво ценности. Демонстрирайте ценностите в ежедневните си поведения. Дайте им позволение и инструменти, за да се превърнат във ваши Посланици. Градете заедно културата на компанията.
Ако обаче сте от засегнатите в негативен аспект компании – търговия, услуги, туризъм, производство…. тези, на които се налага да съкращават разходи, включително от персонал, то за вас дори в още по-голяма степен е важно да запазите добрия имидж на работодател. Ако се налага да се разделите със служители (след като сте проверили и изчерпали всички останали варианти), направето го достойно, комуникирайки с тях ситуацията, с грижа за бъдещата им професионална реализация. Нашите препоръки са:
Коректност
Ако сте били коректен работодател, то със сигурност ще останете коректни и в начина по който се разделяте със служители. Обсъдете с юристите си възможно най-добрия начин за прекратяване на трудовите взаимоотношения и за двете страни.
Прозрачност и комуникация
Не оставяйте само отдел Човешки ресурси и юристите да вършат неприятната работа по освобождаване. Въвлечете Мениджмънта, изкажете ясно причините за действията си. Покажете отношение, постарайте се да минимизирате огорчението у служителите. Комуникацията е от ключово значение.
Аутплейсмънт
Ползвайте помощ от компания, специализирана в сферата на човешките ресурси. Аутплейсмънт е услуга, чрез която вашите партньори ще съдействат на служителите, които освобождавате да се справят по-лесно с предизвикателството по търсене на следваща професионална реализация: ще им помогнат да намерят различни подходи към следващ работодател, да се представят най-добре чрез CV-то си и по време на интервю. Дори могат да ги представят на потенциални работодатели.
Следвайки препоръките ни, и при двата сценария, показвате грижа към хората в компанията си и така запазвате, и доказвате имидж на добър работодател.
Днешната COVID-19 статистика за България е: 6 новозаразени, няма починал с коронавирус, продължава тенденцията излекуваните да са повече от новозаразените.
Очакваме ли добрите новини и за икономическата ситуация?
Разкажете ни вашите: margarita@ideadrive.bg







